HappyEventManagement

 VOOR WINSTGEVENDE EVENTS

 

 

Een EVENT levert meer op dan je denkt!

                                     VOOR WINSTGEVENDE EVENTS

Wat is een winstgevend event?

Een winstgevend event is een event waar je omzet mee genereert en dus aan het einde van de streep (de rekening) naast de kosten die je hebt gemaakt, euro’s heb verdiend. En die euro’s die je hebt verdiend, zijn van de nieuwe klanten die je hebt binnengehaald bij je event.
Door een slimme UPSELL te doen bij je event, bied je jouw klanten jouw product of programma aan.
Alleen, hoe pak je dat aan zodat je niet “verkoperig”overkomt? En wat bied aan? Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Al jaren help ik mijn klanten met het organiseren van events en met mijn ervaring help ik jouw bedrijf.

Hoe organiseer je een winstgevend event?

Even voorstellen. Ik ben Nicoline en event- en businesscoach. Sinds 2014 organiseer ik events en trainingsevents voor mijn klanten.
Het organiseren van een event is een lucratieve manier om een groter publiek te bereiken, je bedrijf schaalbaar te maken en om je kennis of methode echt als een product in de markt te zetten.
Maar hoe doe je dat nou? En is het voor jou geschikt? Is het geschikt voor jouw kennis of methode? En hoe maak je een event winstgevend. Vragen waar ik je een antwoord op kan geven.

Wil je vrijblijvend in gesprek om te toetsen of het haalbaar is om een event te organiseren? Vraag hier een gratis Happy Brainstormsessie aan.

                         Wat is een eventcoach? En waarmee helpt een eventcoach?

Een eventcoach is jouw coach en sparringpartner bij het ontwerpen, lanceren, verkopen en organiseren van je event. Ik gebruik juist het woord coach omdat ik je veel vragen stel. Ik stel je vragen zodat je missie en je waarde in je event tot uitdrukking komen. Ik stel je vragen zodat je als expert in jouw vakgebied gaat profileren en ik zal je vragen stellen om uit je comfortzone te stappen. Soms is dat nodig om naar een volgend level te gaan.
Een eventmanager speelt in de laatste fase van je event een belangrijke rol en is verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van je event.
Als eventcoach-en manager help ik jou bij het gehele voortraject van je event EN met het organiseren en het uitvoeren van je event.

Als eventcoach – en manager help ik jou van A tot Z in de organisatie van je event, zodat jij je allerbeste versie van jezelf kunt laten zien met een winstgevend event als resultaat

Dat betekent dat:

  • Ik jou help een waardevol event te ontwerpen met een steengoede naam
  • Ik jou help met de marketingsstrategie (ook online) om je event onder de aandacht van je publiek te krijgen
  • Ik jou help met het maken van je salespagina voor op je website
  • Ik jou help met het binnenhalen van deelnemers, de sales
  • Ik jou help met het vinden van de allerbeste locatie passend bij jou event + draaiboek
  • Ik jou help met templates voor je communcatie, zodat je alle mails die je gaat sturen aan je klanten, alleen maar hoeft aan te passen naar jouw eigen event en lay out.
  • Ik jou op koers houd, zodat alles op tijd geregeld is.
  • Ik jou help met de organisatie en de uitvoering van je event.

 

              

7 + 7 =

Happy brainstorm-call

In deze call denk ik met je mee of het ook voor jou geschikt is om een winstgevend event te organiseren. Vul hiernaast je gegevens in, dan neem ik contact met je op.

8 redenen om een eventcoach in te schakelen

 

Waarom zou je hulp vragen om je event te organiseren waarmee je een jaarinkomen kan verdienen?

Vaak hoor ik ondernemers heel enthousiast reageren als een workshop of event een kans voor ze biedt om te werken aan hun zichtbaarheid om hun boodschap de wereld in te sturen en niet onbelangrijk; hun omzet te verhogen. Ze knutselen zelf een middagje in elkaar, huren een zaaltje in het dorpshuis, sprokkelen een groepje mensen samen die ze kennen en doen alles zelf van A-Z. Het wordt een leuke middag…….en daar blijft het dan bij.
Gemiste kans. Je gaat het niet redden als je het in je eentje allemaal wilt uitzoeken.
Als je het professioneel wilt aanpakken, huur dan de expertise in van iemand die ervaring heeft met het organiseren van events.

De voordelen:

  • De creatie van je event is in je eentje “eenzaam”. Niemand om je ideeën mee te toetsen. Co-creatie is de sleutel. Iemand die jouw ideeën vorm, structuur, handen en voeten kan geven.
  • Als je iemand inhuurt voor de organisatie kun jij je helemaal focussen op je presentatie/verhaal en echt verbinding leggen met je publiek
  • Je verhoogt je expertstatus met het inhuren van een organisator/team
  • Je kunt gewoonweg niet alles weten om een succesvol event te organiseren, laat taken waar je geen kaas van hebt gegeten, aan een expert over
  • Een retegoede UPSELL maken
  • Je organisator kan je helpen met de verkoop na het event en het verhogen van je omzet (niet onbelangrijk)
  • Het geeft je de rust die je nodig hebt tijdens het event
  • De strategie om er goede omzet uit te halen

         DE 5 FASES OM JE EIGEN EVENT SUCCESVOL TE ORGANISEREN

STAP. 1 Ontwerpen

Het ontwerpen van een event begint met een fantastisch onderwerp of idee. Een onderwerp dat HOT is, dat leeft in de markt en/of bij je klanten. Deze fase kost de meeste tijd. Je maakt je hele plan voor je event.

STAP 2. Lanceren

In stap 2. ga je een stappenplan maken voor je lancering. Hoe kun je het beste lanceren? En hoe verloopt een lancering precies? Ik begeleid je in de zevental stappen om je event succesvol te lanceren.

STAP 3. Verkopen

Hoe zorg je dat de tickets voor je event worden gekocht?
En dat je het aantal plaatsen vol krijgt dat je beschikbaar hebt.
Ik help je met een salesscript om met succes je potentiele klanten het binnen te halen.
Optioneel kan ik ook voor jou je klanten bellen.

STAP 4. Organiseren

Locatie van het event; welke eisen stel je aan de locatie, welke sfeer zou je willen uitstralen? Denk aan zaken als een goodie-bag, teamassistenten en het maken van een draaiboek. Foto en/of video-opname?
Er zijn mogelijkheden genoeg om van jou event een BELEVING te maken

STAP 5. Uitvoeren

De dag dat het gaat gebeuren, jouw event. Zie het als een productie. Belangrijk is dat er goede leiding is bij je event en dat alle teamleden weten wat ze moeten doen. Goede briefing en instructies wie wat doet is ontbeerlijk. Je team, iedereen heeft een rol en draagt bij aan het succes van je event.

AANBOD

VIP-dag jouw event ontwerpen in 1 dag

Online programma EventSucces

Happy Totaal
Jouw event van A-Z geregeld

VRAGEN?

Vul hiernaast je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en dan nemen we contact met je op.

12 + 7 =